Windtrip: viatge a Tarifa (1/3)

És temporada baixa al Club de Vela, són prous els socis que baixen a navegar, però és l’únic moment en què el nivell de cursos ens permet plantejar-nos un viatge de tal calibre. Després d’analitzar les opcions escollim un viatge a Tarifa com la millor opció donades les dates.

ryders club de vela platja llargaEls que conegueu als entrenadors del club sabreu que la nostra vida laboral o universitària discorre de vegades en paral·lel a la nostra activitat al club. De tal manera que per plantejar un viatge tots junts és complicat, escollim una setmana amb certa antelació tractant de coincidir entre tots. Triem finals de febrer.

furgoneta windsurf

A mesura que s’acosta la data, i tenint en compte que el viatge fins a Tarifa des de Tarragona és llarg, pensem també en visitar altres spots que ens vinguin de camí. Les converses pel whatsapp estan que cremen i els pantallazos de windfinder i de windguru estan a l’ordre del dia. Així, vam decidir de primeres no reservar nit en cap apartament o càmping i anar decidint sobre la marxa.

noche en el Mar Menor

Sortim un dilluns. La mala previsió que donen a tota la península tampoc ens fica presses. Carregant i estibant tot el material dins de la furgoneta vam passar més d’una hora, finalment ens vam llançar a devorar quilòmetres. A primera hora de la tarda vam arribar a la Mànga del Mar Menor, amb l’esperança de poder treure alguna hora de navegació en un spot ideal per vents suaus i amb mar plana. El vent ens dóna plantada, així que decidim anar a comprar el necessari per fer una barbacoa.

barbacaoa en la manga

Amb l’ajuda de Google maps, trobem un lloc tranquil a primera línia de mar per passar la nit. Plantem les tendes i fem una petita barbacoa a la vora del mar menor. La nit és estrellada i la temperatura més que agradable. En despertar el primer que fem és desmuntar les tendes, recollint tot per deixar-ho ben net i ens anem a la recerca del vent.

Punta de las Lomas en Mar MenorLa perspectiva, pel que podem percebre a primera vista, no és bona. Però la previsió dóna finestra de vent de garbí a última hora de la tarda, així que no perdem l’esperança. Com a Tarifa no donen previsió fins dimecres, optem quedar-nos per la zona navegant. En totalwind havíem llegit que a la zona del Cabo de Palos entrava bé el sud-oest, així que anem cap allà. Després de fer una mica de turisme acabem al parc regional de Calblanque, les platges són espectaculars.

Cala arturo de Calblanque

A mesura que ens acostem sembla que hi ha onades per fer surf, així que l’ànim millora dins de la furgoneta. Després d’avaluar bé les diferents platges acabem en una amb un nom molt familiar per a nosaltres, la Playa Larga. Sembla que aquí el vent s’està animant i l’onada és maca. Muntem material gran per windsurf i mentre uns planegem en planxa de vela altres es posen a surfejar l’onada. Sense adonar-nos, la tarda comença a caure, així que comencem a recollir el material, preparar el sopar i organitzar el nostre viatge per passar la nit a Tarifa.