Windtrip: Viatge a Tarifa (3/3)

És dimecres i ja hem vist el primer capvespre a Tarifa, a les fosques recollim el material i ho anem entrant tot a la furgoneta. Ahir a la nit vam dormir a la ensenada de Valdevaqueros, però ja ens van donar el toc dels forestals. Així que per a les nits que ens queden hem decidit aconseguir on dormir amb Airbnb. Coneixem així a José Luís, que ens acompanya a un apartament ampli i net a menys de 100 metres del Mercadona. Poc més es pot demanar, passarem allà les nits que ens queden a Tarifa.

windsurf & sunset at TarifaEns aixequem d’hora, satisfets per la bona sessió del dia anterior. Així que, sense presses, i després d’un bon esmorzar, anem a passejar per les botigues de Tarifa. Sembla una ximpleria, però Tarifa pot ser un pou sense fons. Cada vegada que creues la porta d’una botiga se’t generen un miler de necessitats. Sort que vam venir amb la furgoneta a mig carregar.

Windsurf i Kitesurf en TarifaA mig matí les nostres investigacions ja han obtingut resposta, ja sabem on són els windsurfers de Tarifa. Per començar, ens expliquen, rarament hi ha windsurfistes que tinguin material més gran de 5 m. A banda, l’espot amb sud-oest és a l’hotel Arte Vida, així que ja tenim spot per explorar.

Arte Vida spot TarifaLes condicions que trobem en arribar no són molt diferents a les del dia anterior, però ja hi ha més windsurfistes en l’aigua, així que sense pensar-ho dues vegades muntem i l’aigua. Després d’unes hores navegant al nostre aire, ens ajuntem per menjar alguna cosa i l’opinió és unànime: hi ha un ambient impressionant. La complicitat entre kitesurf i windsurf, veure navegar junts nens i gent gran, i tot amb Àfrica de fons; una passada. Engolim l’entrepà i tornem a l’aigua.

esperando la serie en TarifaNovament acabem el dia cansadíssims, navegant fins a la posta de sol. A última hora ha baixat una mica el vent però alhora ha pujat l’onada, fet que ens ha deixat compartint l’espot a nosaltres amb un parell de surfers. Després de gravar unes quantes onades i gaudir una estona recollim. Un altre dia que se’ns fa de nit carregant la furgoneta.

waveriding in TarifaA diferència del que estem acostumats a Tarragona, a Tarifa el ponent sol portar tempesta. Quan arribem a Arte Vida al dia següent trobem una castanya considerable i mentre valorem què muntar ens agafa la tempesta, està desfasat. Així que decidim provar sort a La Duna de Valdevaqueros, que està més recollida. Aquesta vegada sí que muntem, però quan estem a punt comencen els llamps, així que no ens queda una altra que anar-nos a casa.

wipeout TarifaClareja, és dissabte, i diumenge ho havíem reservat per fer el viatge de tornada. Així que cal navegar com sigui. Tornem a Arte Vida, està fort, en l’aigua només un kiter, de windsurf hi ha un alemany de gairebé dos metres muntant amb 76 litres i 4,3 metres. Les onades, espectaculars. Anem a veure com surt i decidim. Mentrestant, l’espot s’ha anat omplint, i sense adonar-nos ja hi ha uns quants windsurfistes més a l’aigua, es comenta que el dia serà bo. Muntem i a l’aigua.

let's go windsurfing TarifaDiumenge al despertar és el dia més dur, tots sabem el que ens espera. Acomiadar-nos de Tarifa i afrontar 12 hores de carretera, en furgoneta, sense escales i amb neu. En una cosa estem d’acord, que ha valgut molt la pena i que l’any que ve, sinó abans, repetirem el viatge.